در مذمت عشق های باطل دنیوی امده است: مفضل گوید: از امام صادق علیه السّلام سؤال کردم عشق چیست، فرمود: دلهائى که از یاد خدا خالى میباشند، و خداوند محبت دیگران را در آن گذاشته باشد.[1]
البته هم عشق هایی که مادی باشد، دنیوی به حساب نمی آید بلکه اگر دوست داشتن چیزی بخاطر خدا باشد، آن چیز نه تنها مورد مذمت قرار نگرفته است بلکه نشانه دوستی خداوند معرفی شده است ادامه مطلب...
بسمه تعالی انسان موجودی است که همیشه بهترین را برای خود می خواهد. همین امر موجب می شود، همواره نگاهش به دیگری بوده و به داشته های خویش قانع نباشد. از طرفی نیز آرزوهایی برای خود در نظر دارد که دستیابی به آنها عمری به درازای این دنیا می طلبد و انسان................؛ در پی رسیدن به آروز......................؛ و عمری کوتاه..................؛ بدون اینکه خود را بشناسد و بودن اینکه بداند کیست و به کجا می رود، سرش را در کیسه جهل قرار داده و تنها آرزوی مادی خویش را می بیند. انسان یا برخی انسان ها؟ آخه ما می بینیم انسان هایی که در این دنیا به گونه دیگری زندگی می کنند. و هدفشان چیز دیگری است. قناعت در زندگی انها موج می زند و خلاصه ................ انسانند. شما فکر می کنید از این دو دسته کدامین واقعا انسانند؟ راه کدام یک از اینها درست است؟ این نقطه شروع بحث ماست، مقدمه ای بود که بیان نمودیم. اما ببینیم رزق امروز ما در حقیقت چیست و از این مجلس چه چیزی عایدمان می شود؟ در ابتدا لازم است چند نکته به عنوان مقدمه بیان نمایم: باید بدانیم که ما انسان ها چگونه موجودی هستیم؟ و برای چه آفریده شدیم و کمال ما در چیست؟ با آرزوهایمان چطور برخورد کنیم و راه درست و مستقیم را چگونه بپیماییم تا به مقصد برسیم؟ ادامه مطلب... • متولد نجف اشرف سال 1339 ه. ش • تحصیلات ابتدایی تا دبیرستان: از سال 1345 تا 1356 ه. ش • ورود به حوزه علیمه قم: سال 1356 ه. ش و اتمام مقدمات و سطح در فرصتی اندک • حضور در درس خارج فقه و اصول و علوم عقلی و تفسیر • شروع تدریس خارج فقه و اصول از سال 1368 ه. ش • از سال 1371 مدیریت مدرسه علمیه حضرت ولی عصر (عج) • تدریس در دانشگاه در رشتههای کلام جدید، فلسفه تطبیقی، فلسفه اخلاق و فلسفه غرب • در سال 1376 و در سن سی و هفت سالگی نماینده مردم مازندران در دوره سوم خبرگان • در سال 1380 به عنوان فقیه شورای نگهبان • در سال 1384 نماینده مردم مازندران در دوره چهارم خبرگان • در سال 1388 ریاست قوه قضائیه • در سال 1392 عضویت در شورای عالی فضای مجازی • در مرداد ماه 1393 ابقاء بر ریاست قوه قضائیه • در سال 1394 ریاست هیئت امنای جامعة الإمام الصادق (ع) • عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم • رییس هیئت امنای مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور • عضو هیئت امنای دانشنامه جهان اسلام میباشد https://telegram.me/amolilarijani1 بسمه تعالی توصیه اول: بندگی در آیه 21 سوره بقره،آمده است: یا أَیُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّکُمُ الَّذی خَلَقَکُمْ وَ الَّذینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُون. از این آیه می توان استفاده کرد که یکی از توصیه های قرآنی خطاب به همه مردم دعوت به عبادت الهی است. عبادتی که انسان ساز است و به عنوان یکی از اهداف خلقت انسان معرفی شده است. عبادت که در مسیر اظهار بندگی نسبت به خداوند در انسان ثبات ایجاد کرده، و او در اوج نگاه می دارد، منجر به این می شود که انسان در زمره متقین قرار گیرد. با استمرار بندگی انسان بر شیطان درون و برون علبه پیدا می کند و به سعادت حقیقی خود دست می یابد. پس بیاییم: در عبادت خداوند کوشا باشیم. سلام دوستان داشتم فکر می کردم خوبه ما در قرائت روزانه قرآن، تامل بیشتری نسبت به آیات داشته باشیم و سعی کنیم دستور العمل های قرآنی که در هر صفحه مشاهده می شه را برای استفاده همدیگر روی وبلاگ قرار بدیم. انشاالله همه استفاده کنیم. یاعلی هر چیزی نشانه ای دارد، و نشانه دین داری زن، عفت و حجاب اوست. شاید این کلام مورد پسند خیلی ها نباشد؛ اما حقیقت همین است. آقا رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم می فرمایند: هر چیزى چهره اى دارد و چهره دین شما نماز است .[1] البته ممکن است شخصی باشد که دین دار نباشد اما عفت و حجاب داشته باشد. و از طرفی هم ممکن است شخصی خود را دین دار بداند اما حجاب نداشته باشد. اما ما می گوییم: آنجا که شخص خود را دین دار می داند، باید بر اساس دین خود عمل کند و رفتار هایش را بر اساس دین خود بسنجد، آیا می توان ادعای دین داری داشت اما تنها در قسمت هایی به نفع ماست و ما می پسندیم، از دستورات دین تبعیت کنیم؟ ادامه مطلب... امروزه آزادی را به معنای بی قیدی هم به کار می برند. یکی از شعارهای سیاسیون است که مشتریان خاص به خود را دارد. این عده آزادی را به بی قیدی تعبیر کرده و هر چه با آن مخالف باشد را ضد آزادی تلقی می کنند. این عده رعایت قانون حجاب را ضد آزادی می دانند و در مقام عمل با آم مخالفت می کنند. از نگاه این افراد انسان آزاد است تا هر پوششی را که خواست به تن کند. اما همین افراد، اشخاص با حجاب را طرد می کنند. از یک طرف ندای آزادی سر می دهند و از طرف دیگر حجابی را که از سر آزادی به به تن شده را طرد می کنند. این دوگانکی رفتار نشانه چیست؟ بله نشانه عدم شخصیت انسانی آنهاست. انسان به عنوان موجودی که در این دنیا چند صباحی مهمان است و هر لحظه به سوی دیار باقی می شتابد، می تواند با اراده خود راهی را انتخاب کند که نه تنها اسارت نیست بلکه عین آزادی و آزادگی است. و آن پیروی از تعالیم انبیاء است. پیامبر آخرالزمان، که معروف با خاتم الانبیاء محمد مصطفاست؛ (صلی الله علیه و آله و سلم) فرموده است: پیامبر خدا صلی الله علیه وآله : لباس بپوش و برهنه راه نروید.[1] در روایتی از امام صادق علیه السلام آمده است: دارایى ها از آنِ خداست و آنها را نزد مردم به امانت مى سپارد و به آنها اجازه داده است که با میانه روى، بخورند و با میانه روى، بپوشند.[2] پس آزادی اصلی به این است که منجر به اسارت حقیقی نشود. و برهنگی اسارت است، اسارت انسان در زندان دنیا و شیطان و هوس. و از آن طرف حجاب عین آزادی است. یا علی. وقتی با افراد صاحب منصب و صاحب ثروت مواجه می شویم می بینیم آنها در گام اول به فکر محافظت از جان خود می باشند. زیرا هم ثروت و هم مقام در پرتو سلامتی است که به درد او می خورد. محافظت از خود به چند صورت تصویر می شود: زیبایی انسان در وقار اوست. [1]و وقار در لغت عرب از ریشه وقر است. در کتاب صحاح وقر به فتح واو به معنای سنگینی در گوش آمده است «الوَقْرُ بالفتح: الثِقْلُ فى الأذن»[2] و وقار به معنای بردباری و متانت است. چنانچه در صحاح اینگونه آمده است. و الوَقارُ: الحلمُ و الرَزانةُ.[3] گویی در متانت و وقار نیز نوعی سنگینی وجود دارد. ادامه مطلب... حجاب به زن زیبایی می دهد. برخی بر این عقیده اند که حجاب مانعی برای زیبایی است اما اینگونه نیست. در یک گزارش در یکی از کشورهای غربی- که کلیپش موجود است- عده ای، از خانوم های غیر محجبه می خواستند تا حجاب روسری را امتحان کنند و بعد از آنها در مورد چهره شان بعد از پوشیدن روسری سوال می کردند: ادامه مطلب...
نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سید جعفر یوسفی ( یادداشت ثابت - جمعه 95/10/18 :: ساعت 5:19 عصر )
چگونه می توانیم عشق به خدا پیدا کنیم؟
طرح بحث
نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سید جعفر یوسفی ( یادداشت ثابت - جمعه 95/10/18 :: ساعت 5:17 عصر )
نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سید جعفر یوسفی ( یادداشت ثابت - چهارشنبه 94/11/29 :: ساعت 7:34 عصر )
نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سید جعفر یوسفی ( یادداشت ثابت - یکشنبه 94/9/2 :: ساعت 8:26 عصر )
نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سید جعفر یوسفی ( یادداشت ثابت - یکشنبه 94/9/2 :: ساعت 8:12 عصر )
حجاب زیباست چون نشانه دین داری است
نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سید جعفر یوسفی ( یادداشت ثابت - چهارشنبه 93/9/20 :: ساعت 1:56 عصر )
حجاب زیباست چون نشانه آزادی است.
نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سید جعفر یوسفی ( یادداشت ثابت - سه شنبه 93/9/19 :: ساعت 10:4 صبح )
حجاب زیباست چون از زن محافظت می کند
نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سید جعفر یوسفی ( یادداشت ثابت - سه شنبه 93/9/19 :: ساعت 12:5 صبح )
حجاب زیباست چون به زن وقار می بخشد
نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سید جعفر یوسفی ( یادداشت ثابت - یکشنبه 93/9/17 :: ساعت 11:54 عصر )
حجاب زیباست چون به زن زیبایی می دهد
نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سید جعفر یوسفی ( یادداشت ثابت - یکشنبه 93/9/17 :: ساعت 10:27 عصر )
غدیر نقطه ای برای نمایش ولایت
رئیس جمهور روحانی
آخر الزمان و عقلانیت انسان ها
شعری از محمدعلی بهمنی
اس ام اس های عاشورایی
دوراهی
عوامل بصیرت زا از کلام رهبر
امتیازات ویژه خداوند برای روزه داران خوش اخلاق
روزه را به بهانه گرما ترک نکنیم !!
می دانید چرا کسی سطل آشغال آتش نمی زند!
همسرداری آیه الله بهجت
ولی عصر در کلام آیه الله بهجت
ماجرای نماز شب آیت الله بهاءالدینی
وصیه های ایت الله قاضی به شاگردانشان
[عناوین آرشیوشده]