آیتالله روحالله قرهی مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) واقع در منطقه حکیمیه تهران در تازهترین جلسه اخلاق خود به موضوع «با حسن خلق و تعجیل در کار خیر، خیر دنیا و آخرت را کسب کن!» پرداخت که بخشهایی از آن در ادامه میآید:
آیت الله بهجت به این جانب فرمودند :
اسراری از آقای خمینی می دانم که تاکنون به کسی نگفته ام و پس از این هم نخواهم گفت!
کتاب «زمزم عرفان» با موضوع و محوریت زندگی حضرت آیت الله محمد تقی بهجت(ره) به همت آیت الله محمدی ری شهری یادنامه ای است که درباره مرجع و عارف بزرگوار، آیت الله بهجت(ره) تالیف و تدوین شده است.
به گفته وی در دیدارهایی با آن عالم برجسته، ایشان مطالب متنوّعى را درباره قرآن، حدیث، فقه، اصول، اخلاق، عرفان، کشف و کرامات علماى سلف، حج و سرپرستى حجّاج، امام خمینى(ره) و انقلاب اسلامى و برخى امور سیاسى بیان مىفرمود.
بسمه تعالی
با سلام دوستان
یک پیام: آیت الله بهجت فرموده اند آمده ایم تا با زندگی بهاء پیدا کنیم نه اینکه به هر بهایی زندگی کنیم.
اگر دقت کنید می بینید ارزش انسان به میزان تقوی است نه میزان مادیات و مال و اموال و تجملات و زرق و برق دنیوی؛ اگر کسی بخواهد معیار موفقیت را شغل و میزان درآمد و ماشین و خانه و ... بداند، در این صورت در کسب دنیا موفق بوده اما مادامی که این همه مال و اموال رنگ و بوی خدایی نداشته باشد و آمیخته با تقوی نباشد، ارزشی ندارد و تنها فریبنده شخص و دور کننده او از خداست. بیایید به زندگی خود ارزش دهیم و بهای این زندگی را به دست آوریم. که فرموده اند که بهای آدمی بهشت است خود را ارزان مفروش.
التماس دعا
برچسب ها : آیت الله بهجت برچسب ها : پیام، زندگی برچسب ها : ارزش انسان
عشق و محبت از موضوعاتی است که در نگاه اول، هر عارف و عامی را بخود جلب می نماید. در طول قرن های متمادی، محبت یکی از مهم ترین دغدغه ها و گمشده های آدمی بوده است.
محبت غذای روح انسان و آرامش دهنده به اوست. محبت در نهاد آدمی سرشت شده و تمام تار و پود او را در بر گرفت است، تا جایی که حتی برخی وجه تسمیه انسان را برآمده از انس گیری او دانسته اند. (1)
جذبه محبت در مورد انسان تا جایی است که می تواند انسان را به سرحد بندگی برساند، چنانکه که گفته اند « الانسان عبید الاحسان »(2)
برای حذف کردن ایمیل خود از این گروه ها به ترتیب زیر عمل کنید:
راه اول:باید ابتدا به یاهو گروپ یعنی آدرس http://groups.yahoo.com وارد شوید و روی Sign In کلیک کنید و آی دی یاهو وپسوردتان را وارد کنید و دکمه Sign In را بزنید تا وارد صفحه یاهو گروپ شخصی خود شوید(اگر در صفحه ایمیل خود باشید و در همان صفحه در نوار آدرس، آدرس http://groups.yahoo.com را وارد کنید به طور خودکار وارد صفحه شخصی شما می شود) حالا روی Manage کلیک کنید در صفحه بعدی روی Edit My Groups کلیک کنید در این صفحه گروه هایی گه شما در آن عضو شدید به ترتیب لیست شده اند برای هر گروه گزینه Leave Group وجود دارد که باید تیک خورده شود. تیک Leave Group همه گروه ها رو زده و دکمه save changes را بزنید الان دیگر شما در هیچ گروهی عضو نیستید و از شر ایمیل های تبلیغاتی گروه های یاهو خلاص می شی.(بهترین روش همینه)
یکی از مباحث در حوزه مهدویت، اثبات وجود امام زمان ـ علیه السلام ـ است. این نکته بسیار مهم و زیر بنائی است. اساس حرکت تخریبی مخالفان نیز برای ایجاد شبهه و شک در این رکن رکین است و در روایات ما نیز اشاره شده است که طول غیبت حضرت، باعث به وجود آمدن شک و شبهه در قلوب افراد متزلزل می شود تا آن جا که عده ای می گویند: اصلاً، امامی نیست و چنین فردی متولد نشده است لذا اثبات وجود امام و بلکه اثبات اضطرار به او، نکته مهمی است که در حوزه مهدی پژوهی، نقش بسزایی دارد.
راه های اثبات وجود امام، متعدد است و مختلف. در هر حوزه بحثی با همان زبان این استدلال ها بررسی می شود، تاریخ، عقل و تجربه و کشف، برای خود طرق خاصی دارند اما در (این مقاله) راه اثبات امام مهدی ـ علیه السلام ـ از نظر قرآن و وحی را پی می گیریم: قرآن مجید، این حقیقت را که هر زمانی، امامی الهی برای مردم وجود دارد، و جریان هدایت اضطرار به وجودش دارد، به بیان های مختلفی طرح کرده است. فهم این نکته، محتاج آن است که نخست، تعریف امام از دیدگاه قرآن برای ما روشن شود. امامت، از نظر قرآن، تحلیل و تبیین خاصی دارد و با آنچه در عرف مردم و حتی عرف متکلمان مطرح است، فرق می کند. قرآن مجید می فرماید: وَإِذِ ابْتَلَی إِبْرَاهِیمَ رَبُّهُ بِکَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّی جَاعِلُکَ لِلنَّاسِ إِمَامًا قَالَ وَمِنْ ذُرِّیَّتِی قَالَ لا یَنَالُ عَهْدِی الظَّالِمِینَ(1).
دوستان این روایتی از امام حسن مجتبی علیه السلام است، امیدوارم در این شب های عزیز ما را از دعای قشنگتان فراموش نکنید. التماس دعا.
«مَنْ أَدامَ الاِْخْتِلافَ إِلَى الْمَسْجِدِ أَصابَ إِحْدى ثَمان:آیةً مُحْکَمَةً وَ أَخًا مُسْتَفادًا وَ عِلْمًا مُسْتَطْرَفًا وَ رَحْمَةً مُنْتَظِرَةً وَ کَلِمَةً تَدُلُّهُ عَلَى الهُدى أَوْ تَرُدُّهُ عَنْ رَدًى وَ تَرْکَ الذُّنُوبِ حَیاءً أَوْ خَشْیةً.»
هر که پیوسته به مسجد رود به یکى از این هشت فایده مىرسد:
1ـ نشانه اى استوار (فهم آیات الهى)،
2ـ دوستى قابل استفاده،
3ـ دانشى تازه،
4ـ رحمتى مورد انتظار،
5ـ سخنى که به راه راستش کشد،
6ـ یا سخنى که او را از پستى برهاند،
7ـ و ترک گناهان به خاطر شرم از خدا،
8ـ یا ترک گناهان به خاطر خوف از خدا