سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شتابزدگی را واگذار و در حجّت بیندیش و خود را از پریشان گویی نگاه دار، تا از لغزش ایمن بمانی . [امام علی علیه السلام]
دل نوشته
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» تضعیف شعائر فاطمیه ، خیانت به مذهب و خیانت به امیر المؤمنین علیه

حضرت‌ آیت الله العظمی وحید خراسانی (مد ظله العالی) ، به مناسبت سالگرد شهادت حضرت صدیقه شهیده ، فاطمه زهرا سلام الله علیها ، در درس خارج اصول سخنرانی کردند که عیناً تمامی سخنرانی ایشان از منظر دوستان خواهد گذشت .

یک شنبه : 29/2/87 ؛ 12/ جمادی الأول/1429

تضعیف شعائر فاطمیه ، خیانت به مذهب و خیانت به امیر المؤمنین علیه السلام است

اسلام وابسته به سید الشهداء و عاشورا است و شعائر حسینیه همان است که در اربعین گفتیم بدون کم و کاست . مناقشه در شعائر حسینیه ، خیانت به اسلام است . چون اسلام قائم به عاشورا است و عاشورا قائم به این شعائر است .

اما نسبت به فاطمیه : همان طوری که اسلام و خاتم النبیین وابسته به سید الشهداء است ،  مذهب و امیر المؤمنین وابسته به صدیقه کبری است . تضعیف شعائر فاطمیه ، خیانت به مذهب و خیانت به امیر المؤمنین علیه السلام است .

چون شماهایی که  در این بحث‌ هستید ، قسمت عمده‌ نخبه فضلاء قم هستید هم از ممالک مختلف هم از بلاد مختلف ایران در این جا جمع شدید ، از نظر عقلی و عملی ، نه از نظر احساسی باید عظمت فاطمیه را درک کنید و به بلاد خودتان منتقل کنید .

کسی که به او نبوت تمام انبیاء و رسالت تمام مرسلین و دین خدا کامل شده :

الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلَامَ دِینًا .

آن کسی که کمال دین به او است ، تمام نعمت به او است ، ‌اسلام مرضی خدا وابسته به او است ، خود او وابسته به فاطمه زهرا (سلام الله علیها ) است و این مطلب بسیار مهم است .عامه از اعیان شان و همچنین خاصه از نخبه علماء شان این روایت را نقل کرده‌اند . روایت منتهی می‌شود به جابر بن عبد الله انصاری ، اعیان علماء عامه حتی مثل زمخشری و رجال شیعه مثل شیخ صدوق این روایت را نقل کرده‌اند .

قَالَ جَابِرُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله وسلّم) یَقُولُ لِعَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ (علیه السلام) قَبْلَ مَوْتِهِ بِثَلَاثٍ سَلَامُ اللَّهِ عَلَیْکَ یَا أَبَا الرَّیْحَانَتَیْنِ أُوصِیکَ بِرَیْحَانَتَیَّ مِنَ الدُّنْیَا فَعَنْ قَلِیلٍ یَنْهَدُّ رُکْنَاکَ وَ اللَّهُ خَلِیفَتِی عَلَیْکَ فَلَمَّا قُبِضَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله وسلّم) قَالَ عَلِیٌّ (علیه السلام) هَذَا أَحَدُ رُکْنَیَّ الَّذِی قَالَ لِی رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله وسلّم) فَلَمَّا مَاتَتْ فَاطِمَةُ (علیه السلام) قَالَ عَلِیٌّ (علیه السلام) هَذَا الرُّکْنُ الثَّانِی الَّذِی قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله وسلّم) ‏.

« جابر بن عبد الله گوید : شنیدم که رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم سه روز قبل از رحلت خود به على علیه السّلام مى‏فرمود :

اى پدر دو نوگل من ! سلام بر تو باد ، من در باره دو نوگل دنیوى خود به تو توصیه و سفارش مى‏نمایم ، طولى نمى‏کشد که تو دو رکن زندگى خویش را از دست خواهى داد ، من تو را به خداوند مى‏سپارم .

هنگامى که پیامبر اسلام از جهان رحلت کرد ، على بن ابى طالب فرمود :

این یکى از آن دو رکن من بود که رسول خدا به من خبر داد . و پس از آن که حضرت فاطمه از دنیا رفت ، فرمود : این دومین رکنى بود که پیغمبر خدا به من خبر داد » .

الأمالی ، شیخ صدوق ، ص198 و معانی الأخبار ، ص403 و مناقب ابن شهرآشوب ، ج3 ، ص136 و الفائق فی غریب الحدیث ، جار الله زمخشری ، ج1 ، ص162 و نظم درر السمطین ، زرندی حنفی ، ص98 و کنز العمال ، متقی هندی ، ج11 ، ص625 و ج13 ، ص664 و تاریخ مدینه دمشق ، ابن عساکر ، ج14 ، ص166 و مناقب علی بن أبی طالب (ع) وما نزل من القرآن فی علی (ع) - أبی بکر أحمد بن موسى ابن مردویه الأصفهانی - ص 204 والمناقب ، موفق خوارزمی ، ص141 و ... .

سه روز قبل از رحلت این کلمات را فرموده . در کیفیت تعبیر اهل دقت و نظر تأمل کنند . این جمله است که محیر العقول است .

فَعَنْ قَلِیلٍ یَنْهَدُّ رُکْنَاکَ وَ اللَّهُ خَلِیفَتِی عَلَیْکَ .

دو رکن تو منهدم می‌شود ؛ ولی خدا خلیفه من است بر تو .

چون این مصیبت اخبارش برای امیر المؤمنین علیه السلام کمر شکن بود ، تسلیت داد به جمله دوم که والله خلیفتی علیک .

شرح این حدیث ،‌ در این مختصر نمی‌گنجد ؛ ‌ولی چون شما در این بحث به مراحل عالیه علم رسیده‌اید ، ما اشاره‌  می‌کنیم و خودتان بعد  تأمل کنید .

رکن یعنی چه ؟ هر جزء واجبی ، قیداً و تقیّداً دخیل در آن واجب است . به فوت آن جزء بالضروره کل منتفی می‌شود . این خاصیت جزئیت است . پس به رفتن یک جزء تمام این کل به هم می‌خورد ؛‌ ولی فرق جزء با رکن چیست ؟

افتراق در این جهت است : آن جزء بدل دارد و به وسیله بدل جای مبدل پر می‌شود ؛ لذا اگر سوره در نماز فوت شد ،‌ فاقد سوره می‌شود بدل تنزیلی به حکم قاعده تجاوز و فراغ جبران مافات می‌شود .

اما اگر نوبت به رکن رسید ، ‌خاصیت رکن این است که دیگر بدلی برایش نیست . منهدم می‌شود بالمرة و آن از دست رفته جایگزین ندارد . عقد مستثنی و مستثنی منه لا تعاد ، حقیقت رکن را روشن می‌کند .

وقتی حقیقت رکن این است ، اولا باید دید آن کسی که به این رکن متکی است ،‌ او کیست ، تا او شناخته نشود ، رکن او شناخته نمی‌شود .

برای این که ما فاطمه زهرا را بشناسیم و فاطمیه ر ا به آن اندازه میسور که در خور ما است نه در شأن او احیاء کنیم ، باید حقیقت رکنیت صدیقه کبری روشن بشود . و این مسأله عبیسه و این حکمت عالیه به این سادگی درک نمی‌شود . باید دید امام ششم (از او باید گرفت این جا جایی نیست که کلام حکیمی ، فیلسوفی و فقیهی مطرح باشد) و باید دید رأس مذهب ، لسان الله ناطق و آن کسی که اسمه عند اهل السماء الصادق ، او در این زمینه چه می‌گوید .

وقتی مقابل قبر امیر المؤمنین علیه السلام ایستاد ، آن حضرت را زیارت کرد . در این زیارت سه قسمت است : یک صلوات است ،‌ یکی سلام است و یکی شهادت است .

باید دید چه گونه بر او صلوات از خدا خواست ، چه جور به او سلام کرد و در مرحله آخر چه جور شهادت داد ؟ یک کتاب شهادات را باید ورق بزنید تا بفهمید این شهادت ؛  ‌آن هم از چنین شاهدی ، یعنی چه .

اما سلسله بحث . ما از هر قسمتی تکه‌ای را به طور اشاره می‌گوییم :

این بیان جعفر بن محمد (علیهما السلام) است که باید همه فقهاء و همه حکماء دقت کنند ببیند در جمله به جمله چی است !

اللهم صل على محمد وال محمد ، وصل على أمیر المؤمنین عبدک المرتضى ، وأمینک الأوفى ، وعروتک الوثقى ، ویدک العلیا وجنبک الأعلى ، وکلمتک الحسنى ، وحجتک على الورى ، وصدیقک الأکبر ، وسید الأوصیاء ، ورکن الأولیاء ، وعماد الأصفیاء ، أمیر المؤمنین ، ویعسوب الدین ، وقدوة الصالحین ، وإمام المخلصین ، والمعصوم من الخلل ، المهذب من الزلل ، المطهر من العیب ، المنزه من الریب ، أخی نبیک ووصی رسولک ، البائت على فراشه ، والمواسی له بنفسه ، وکاشف الکرب عن وجهه .

مضاف‌ها را دقت کنید . مضاف الیه را هم دقت کنید . بعد ببینید در این اضافه چه غوغائی است . این مرحله اول نمونه‌ای از صلواتش بود .

مرحله دوم :

السلام على اسم الله الرضی وجهه المضئ وجنبه القوی ...

السلام على نور الأنوار وسلیل الأطهار وعناصر الأخیار السلام على والد الأئمة الأطهار و ...

این هم سلامش ؛ اما شهادتش که  غوغا است شهادت است ؛ آن هم شهادت از جعفر بن محمد (علیهما السلام) است .

واشهد أنک جنب الله وبابه ، وحبیب الله ووجهه الذی یؤتى منه .

شهادت می‌دهم  تو جنب الله هستی . این کلمه اشاره است به آن آیه :

 أَنْ تَقُولَ نَفْسٌ یَا حَسْرَتَا عَلَى مَا فَرَّطْتُ فِی جَنْبِ اللَّهِ وَإِنْ کُنْتُ لَمِنَ السَّاخِرِینَ . الزمر / 56 .

« بترسید از روزى که هر کسى به خود مى‏گوید: وا حسرتا بر من از آن ستم‏ها که به «جنب الله» روا داشتم ، اعتراف مى‏کنم که به راستى از مسخره کنندگان بودم‏ » .

آن روزی که همه انبیاء داد وانفساه می‌زنند آن روز است که : أَنْ تَقُولَ نَفْسٌ یَا حَسْرَتَا عَلَى مَا فَرَّطْتُ فِی جَنْبِ اللَّهِ .

شهادت می‌دهم تو همان جنب الله هستی که هر نفسی در آن روز  حسرت می‌ خورد به آن تفریطی که نسبت به تو کرده است .

شهادت می‌دهم تو باب الله هستی . آن خانه درش منحصر است به تو . شهادت می‌دهم تو حبیب الله هستی شهادت می‌دهم تو وجه هستی .

وَ یَبْقى‏ وَجْهُ رَبِّکَ ذُو الْجَلالِ وَ الْإِکْرام‏ . الرحمن / 27 .

همچنین کسی چنین اعجوبه‌ای که عقل ، علم ، درک ، فکر ، همه مشاغل از انوار عظمت او که نمونه‌اش در این کلمات بود ، خائب و خاسر است ؛ آن وقت چنین موجودی رکن وجودش ، نقطه اتکائش ، عماد هستی اش فاطمه زهراء (سلام الله علیها) است .

این جا است که باید فهمید زهرا کسیت ؟ کو کسی که فهمیده باشد ؟ یک جمله در کلمات حضرت بود و آن جمله این است :

وسید الأوصیاء ورکن الأولیاء .

امیر المؤمنین رکن اولیاء است . اولیاء کیانند ؟ که او باز رکن آن‌ها است . اولیاء آن‌هایی هستند که نص قرآن است :

أَلا إِنَّ أَوْلِیاءَ اللَّهِ لا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُون‏. یونس / 62 .

«آگاه باشید ، که بر دوستان خدا نه بیمى است و نه آنان اندوهگین مى‏شوند»

تمام عالم بدون استثناء همه مبتلا هستند به دو آفت : یکی ترس یکی حزن . ترس از چه؟ از این که آن چه دارند نبازند . حزن از آن چه ندارند ، چه جور به اوبرسند . همه در این بین ، ‌بین الخوف و الحزن گرفتارند .

حالا کسانی که به مقامی رسیده‌اند که « لا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُون» آن‌ها کیانند؟!

این در قرآن است ؛ اما مفسر قرآن خاتم پیغمبران است او در بیان این اولیاء ، بیانش این است :

اولیاء الله کسانی هستند که :

وَ نَظَرُوا فَکَانَ نَظَرُهُمْ عِبْرَةً وَ نَطَقُوا فَکَانَ نُطْقُهُمْ حِکْمَةً وَ مَشَوْا فَکَانَ مَشْیُهُمْ بَیْنَ النَّاسِ بَرَکَة لَوْ لَا الْآجَالُ الَّتِی قَدْ کُتِبَتْ عَلَیْهِمْ لَمْ تَقِرَّ أَرْوَاحُهُمْ فِی أَجْسَادِهِمْ خَوْفاً مِنَ الْعَذَابِ وَ شَوْقاً إِلَى الثَّوَاب‏ .

الکافی، ج‏2، ص: 237

نظر آن‌ها عبرت است . مشی آن‌ها ، قدم آن‌ها برکت است . سکو تشان ذکر است نطقشان حکت است . اگر آیات مکتوبه الهیه برآن‌ها نبود لَمْ تَقِرَّ أَرْوَاحُهُمْ فِی أَجْسَادِهِمْ .

این اکسیر احمر کجا پیدا می‌شود ؟! همگی من الأولین والأخرین رکنشان  امیر المؤمنین (علیه السلام) است . حالا کسی خودش رکن تمام اولیاء است ، رکن او فاطمه زهراء (سلام الله علیها) است .

چه کسی صدیقه کبری را شناخته است ؟ به قدری ساحت بلند است به قدری مقام منیع است که حتی در عالم بقاء هم درک نمی‌شود زهراء کیست ؟

پرسید از امام ششم چرا فاطمه زهراء نامیده شده است ؟ جواب داد : چون قصری خدا برای او ساخته آن قصر نه از طرف بالا متصل به جائی است ، نه از این طرف اتکاء به استوانه‌ای دارد ، فقط آن قصر معلق است به قدرت پروردگار ، صد هزار باغ دارد . بر هر باغی هزار ملک است . این قصر آن اندازه با اهل بهشت فاصله دارد که اهل زمین به کوکب دری به آسمان نگاه می‌کنند ، اهل بهشت به قصر او این گونه می‌نگرند . این سرّ اسم  زهراء است . این گوهری است که ستاره درخشان تمام اهل بهشت است .

[

آن وقت چنین کسی رفت از این دنیا چه جور از این دنیا رفت ؟ اگر کسی می‌خواهد بهفمد نمونه اش این است گفت :

لَقَدِ اسْتُرْجِعَتِ الْوَدِیعَةُ وَ أُخِذَتِ الرَّهِینَةُ وَ اخْتُلِسَتِ الزَّهْرَاءُ فَمَا أَقْبَحَ الْخَضْرَاءَ وَ الْغَبْرَاء ... وَ سَتُنَبِّئُکَ ابْنَتُکَ بِتَضَافُرِ أُمَّتِکَ عَلَی‏ ... فَاسْتَخْبِرْهَا الْحَال‏ .

أمالی المفید ، ص: 282 .

امانتی که کسی می‌گیرد

إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلى‏ أَهْلِها . النساء / 58 .

 این ودیعه‌ای بود از که پیامبر گرفت ؛ اما نگفت برگرداندم گفت : یا رسول الله بر گردانده شد . هر چه هست در این صیغه‌های مجهول است . وَ أُخِذَتِ الرَّهِینَةُ .

آن جمله‌ای که کمر شکن است : وَ اخْتُلِسَتِ الزَّهْرَاءُ ؛ زهرا ربوده شد .

جائی از بدنت شکسته شده ؟ اگر  استخوان انگشت بشکند ، چه حالی داری ؟ حالا اگر استخوان سینه بشکند‌ !!!

وقتی استخوان سینه بشکند ، نفس نمی‌شود کشید . نود و پنج روز ، سه روز بعد از پیامبر استخوان سینه‌اش شکست . نود روز نمی‌توانست نفس بکشد . جان داد ، نه یک مردن است ، در هر نفسی جان دادن است .

وقتی آمد کنار بستر پیامبر سنی و شیعه نوشته‌اند چه جور آمد . با آن مشیی که مشی پیامبر است با آن حال آمد ، أما وقتی از دنیا رفت ، کان کالخیال . یعنی بدنی نبود شبهی بود .

گفت یا رسول الله خودت از او استخبار کن . خوت از او سؤال کن خواست بگوید :‌

یا رسو الله آن چه کشید ، به من هم نگفت ، تو خودت از او بپرس که بر او چه گذشت .

وَ سَتُنَبِّئُکَ ابْنَتُکَ بِتَضَافُرِ أُمَّتِکَ عَلَی‏ .

در این جمله فکر کنید ، حق فاطمیه را ادا کنید .

ای مردم ایران ! ای کسی که رهین بعثت پیامبرید ! چه سنی و چه شیعه ، همه باید اجر رسالت را بدهند .

قُلْ لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبى‏ . الشوری / 23 .

روز سوم جمادی الثانیه ، برای این که اجر رسالت داده بشود ، به اقرب خاتم انبیاء اظهار مودت بشود ، باید مملکت یک پارچه یا زهراء بشود .

آن جنازه‌ای که آن گونه زیر خاک رفت ، باید آن روز هر کس دل به علی بن أبی طالب (علیه السلام) دارد آن چه در توان دارد ، انجام دهد .

این وظیفه شعائر فاطمیه است . تضعیف شعائر فاطمیه تضعیف مذهب است . سبک شمردن فاطمیه ، استخاف به امیر المؤمنین (علیه السلام) است . کوتاهی و تقصیر به حق خاتم النبیین (صلی الله علیه وآله وسلّم) است .

خلاصه کلام : صاحب عصر ، ولی وقت و امام زمان ، از شما انتظار دارد که برای آن بازوی ورم کرده ، آن پهلوی شکسته ، آن قبر مخفی و آن جنازه نیمه شب دفن شده ، آن چه در قدرت دارید کار کنید .



حضرت‌ آیت الله العظمی وحید خراسانی


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سید جعفر یوسفی ( پنج شنبه 87/3/2 :: ساعت 2:33 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

غدیر نقطه ای برای نمایش ولایت
رئیس جمهور روحانی
آخر الزمان و عقلانیت انسان ها
شعری از محمدعلی بهمنی
اس ام اس های عاشورایی
دوراهی
عوامل بصیرت زا از کلام رهبر
امتیازات ویژه خداوند برای روزه داران خوش اخلاق
روزه را به بهانه گرما ترک نکنیم !!
می دانید چرا کسی سطل آشغال آتش نمی زند!
همسرداری آیه الله بهجت
ولی عصر در کلام آیه الله بهجت
ماجرای نماز شب آیت الله بهاءالدینی
وصیه های ایت الله قاضی به شاگردانشان
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 59
>> بازدید دیروز: 58
>> مجموع بازدیدها: 705567
» درباره من

دل نوشته
سید جعفر یوسفی
سلام دوستان عزیز، از اینکه به کلبه کوچک ما هم سر می زنید ممنونم. سید جعفر یوسفی هستم درسال1363 در خطه مقدس مشهد به دنیاآمدم و هم اکنون طلبه حوزه علمیه قم می باشم . کارم تحصیل علم است و به این افتخار می کنم . به فکر این بودم که وبلاگی را راه اندازی کنم و در حد وسع خود ،مطالبی را در آن گردآوری نمایم و اکنون بحمد الله به این خواسته دست یافتم. امیدوارم این کار را ادامه دهم و سختی های کار مرا از ادامه دادن این روند منصرف نگرداند.

» پیوندهای روزانه

اخبار روز [81]
[آرشیو(1)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
قرآن شناسی[9] . ولایت فقیه[7] . آیت الله مصباح[7] . حجاب[5] . قرآن[5] . قاعده[4] . مقبوله عمر بن حنظله[4] . وجود ذهنی[4] . شبهات[4] . اوصاف قرآن[4] . ایران[4] . حضرت زهرا[4] . دین[4] . زیبایی حجاب[4] . آیت الله مصباح یزدی[4] . امام خمینی[4] . انقلاب اسلامی[4] . امامزادگان[3] . امام رضا ع[3] . برنامه[3] . سبک زندگی[3] . خدا[3] . خلاصه قرآن شناسی[3] . تقوا[3] . انسان[3] . عبودیت[3] . سبک زندگی معنوی امام رضا ع[3] . شعائر الهی[3] . وحی[3] . هدف خلقت[3] . قاعده الواحد[3] . فقه[3] . عناوین قرآن[2] . فلسفه[2] . عبادت[2] . مزایا[2] . معشوق[2] . منزلت عقل[2] . نقش نماز[2] . هندسه معرفت دینی[2] . معدومات[2] . معرفت دینی[2] . کتاب[2] . هدف[2] . عاشق[2] . عشق به خدا[2] . عفاف[2] . عفت[2] . سبک زندگی معنوی[2] . سید صدرالدین دشتکی[2] . صدق[2] . عقلانیت[2] . غرب[2] . حقوق[2] . دستاوردها[2] . دشتکی[2] . اشکالات[2] . اعجاز قرآن[2] . آیت الله بهجت[2] . آیت الله جوادی[2] . آیت الله جوادی آملی[2] . استقراء[2] . استقرای تام . استقرای ناقص . اسعد العجم . اسلام ناب . اشتراوس . آیت الله ریشهری . آیت الله قاضی- موعظه- عمل- دستورالعمل- شاگرد . آیت الله قرهی . آیت الله لاریجانی . 4 عمل پر محتوا . iran . qoran . آثار . آخرالزمان . آرامش . آرامش جامعه . آزدای . آشغال- هاشمی- آیت الله- ازدحام- حادثه- ده نمکی- حرف حساب . آیت الله . آیت الله آملی لاریجانی . آیت الله بهاء الدینی- نماز شب- شهید صیاد شیرازی- آیت الله صدیقی . آیه 146 اعراف . آیه 21 . آیه 39 یونس . اباالحسن . ابناء فارس . اتمام حجت . اثبات اعجاز قرآن . احیای معنویت . ادراک عقلی . ادله . ادله قاعده . ارزش انسان . ارسطو . اس ام اس . اس ام اس های عاشورایی . آیت الله بهجت- امام عصر عج- آیت الله جوادی- مردم قم . انتخابات . انقلاب اسلامی ایران . انقلاب عرفانی . اهل الفارس . اهل بیت . اوصاف . الاسلام . الحکومة . النظام . الواحد . امام باقر . امام رضا علیه السلام . امام علی علیه السلام . برنامه عبادی . برهان . بصیرت-رهبری-بصیرت زا-شبهه ها-عمار . بلاغ . بمب گذاری . بندگی . بیابان زدایی . پاشیدن بذر . پاکدامنی . پست مدرنیسم . پیام امام خمینی . پیام رهبری . پیام، زندگی . پیامدهای معرفتی . پیامک . پیامک دهه فجر . تب . تب بر . تحدی . تربیت . تعظیم . تقسیم بندی محتوایی . دعای نور . دفاع مقدس . دلالت . دلنوشته . دلیل عقلی . دهه فجر . دیدگاه ها . دستاوردهای راهبردی . خشنودی خدا . سبک زندگی امام رضا . زیبایی زن . دین- تحیر- رفع تحیر- دو راهی- جاده- زندگی- دنیا- آخرت . دین داری . رئیس جمهور روحانی، روحانی، رئیس جمهور، سفر، نیویورک، آمریکا، ره . راز اعجاز قرآن . راز عربی بودن . رَجُلٌ مِن أهلِ قُم . رهبری . روایة النبی ص . روزه- گرما- ثواب . روزه-اخلاق نیکو . ریشه ها . رکن . زن . زندگی . زیبایی . حقوق شهروندی . حقیقت نماز . حکم ایجابی . حکومت . حکومت اسلامی . حکومت مهدی ع . حکیم . خارق العاده . خاطرات . خبرگان . خلاصه مقاله . درس اخلاق . درس نامه . حضرت زهرا س . حفظ نظام . حق . حق الیقین . حق شهروندی . توصیه . توصیه های قرآنی . تولیدات داخلی . جامعه . جهاد کشاورزی . چشم انداز . چشم به راه . بالغه . بحران فکری . حجاب به زن زیبایی می دهد . حجاب زن . حجاب و آزادی . حجت الاسلام دکتر رضوانی . حدیث کساء . غربشناسی . غصب حق . فارابی . فاطمه . فاطمیه . فراتر از زمان . فرج . فرقان . عقلانیت، آخرالزمان، مسئولین، تهمت، اقتصاد، تولید داخلی، دشمن . عقول کامله . علامه مصباح یزدی . علم . علوم انسانی . علی . عناوین . قرآنی . قلمرو دین . قواعد فقهیه . لاریجانی . مازندران . مباحث بنیادی . مبارک . مبنا . مبنای قاعده . مبین . مثانی . محافظ . محافظت . محبت . محبت، محبت الهی، علامه طباطبایی، عشق . محرم . مد . مد حجاب . مدرنیته . مردم قم . صدق قاعده . شریعت . شان عقل . عقل . عاشورا . عشق . شعر . شعر عاشورایی . شناور . شهید چمران . شهید صفار هرندی . شهید مطهری . شهید نیک نژاد . شوهرداری . شکم . صادر اول . صحف . سپاه . ستایش آمیز . سخنان رهبری . سعد و نحس بودن ایام . سلام . سلامت جسم . سلامت روح . سلمان . سلوک . سهرو حسن . سوره عمران . سیاست گذاری . کعبه . معرفت شناسی . ویژگی ها . ویژگی های دنیا . ویژگی های نماز . یوسف . ههدف . واژگان . وجدان بشری . وجوب حفظ نظام . وقار . ولایت . نقل . نماز . نماز کلید گشایش . نکته . هستی شناسی . همسرداری- رسول خدا ص- رفتار نیک با همسر- زن- امیرالمومنین ع . هندسه . منطق . مهیمن . موشک . میرزا مهدی آشتیانی . نزول تدریجی . نزول قرآن . نسبی گرایی . نظرات آیت الله مصباح . نظرات علامه طباطبایی . مفاتیح الجنان . مفهوم . مقام معظم رهبری . مقبوله . مقبوله عمر به حنظله . من حاز ملک . منابع طبیعی . منافقین . منرلت عقل . مشرق زمین . قاعده فقهیه . قاعده من حاز ملک . قانون جزایی . قانون مدنی . فلسفه اسلامی . فلسفه سیاسی اسلامی .
» آرشیو مطالب
فروردین 1386
اردیبهشت 1387
خرداد ماه 1387
تیر ماه 1387
مرداد ماه 1387
شهریور ماه 1387
مهرماه 1387
آبان ماه 1387
آذر ماه 1387
بهمن ماه1387
فروردین 1388
خرداد 1388
تیر ماه 1388
فروردین 90
فروردین 92
خرداد 92

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
پاسدار و عاشق ولایت
قل هوالله احد
نظرمن
جاده های مه آلود
قیدار شهر جد پیامبراسلام
بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن
سجاده ای پر از یاس
مــــــــــــــبـــــــلِّــــــــــــغ اســــــــلـــام
...عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
اسپایکا
لیلی و مجنون
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
رقص خون
****شهرستان بجنورد****
مشاور

قرآن
دینی
سلام دوستان عزیزم به وبلاگ جبهه بیداری اسلامی خوش آمدید
بصیرت مطهر
عشق مشعلدار
►▌ رنگارنگ ▌ ◄
.: شهر عشق :.
هواداران بیرجندی دکتر قالیباف
تراوشات یک ذهن زیبا
نقدونظر
بوی سیب BOUYE SIB
بادصبا
دوستدار علمدار
ابـــــــــــرار
شــــــهدای روستای مـــکـــی کوهسرخ
خدایا،عاقلی مودبم فرما
مرام و معرفت
(بنفشه ی صحرا)
پرستوی مهاجر
:: امـــید وصـــل ::
علمدار بصیر
اواز قطره
تعمیرات تخصصی پرینترهای لیزری رنگی ومشکی وفکس وشارژکارتریج درمحل
مهاجر
موعود
خوزستان مظهر شجاعت وفداکاری ملت ایران است
به یاد تنهاترین سردار-امام حسن مجتبی علیه السلام
طوبای محبت
اخلاق ، روان شناسی ، عقاید
گنجگاه
روان شناسی * 心理学 * psychology
مهربونی
دل نوشته های یک دیلامی
---پــــــلاک عاشــــقی مـــــــن---
منتظران مهدی(عج)
http://saman1348.blogfa.com/
*(حرفهای نگفته)*
پایگاه شهیددکترچمران-چریان
گل گشت
عدالت جویان نسل بیدار
صل الله علی الباکین علی الحسین
شریعت پاینده
قرارمون تو آسمون
صدای مردم نی ریز
فریضه برتر
قوطی عطار
فاو.سرزمین رهایی
Chamran University Accounting Association
مقاله های تربیتی
جهت یاب!
زازران
انتخابات 92 و انتخاب گزینه اصلح
رهسپاریم با ولایت تا شهادت
اللهم اجعلنا من انصاره و اعوانه
سجاده ای پر از یاس
یوسف فاطمه
مجاورِ آقا
پیامبر اعظم
آسمان آبی
جمهوریت
طب مذهبی دکتر رحمت سخنی
آریایی
علوم قرآنی
خاکیان ناسپاس
تنها امید
دعا و نیایش (بر محمد و آل محمد صلوات)
عاشق
حزب اللهی مدرنیته
درد و دل های یک خبرنگار
ترنم باران بهاران ( نظرآباد )
دکتر خسرو پناه
بنیاد حکمت اسلامی صدرا
دکتر عصام العماد
موسسه تحقیقاتی اسراء
پایگاه علمی فرهنگی تجلی اعظم
معنای زندگی
جوادقدرتی..خوش آمدید..javadghodrati..بفرماییدچایی..نظریادت نره..
وفا
شب مهتابی
دل نوشته های من
همه چی
ابن یاسین

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان















» طراح قالب