آقای ده نمکی گفته اند:

پیام آقای هاشمی بعد ار انتخابات اخیر  مبنی بر سلامت کامل انتخابات برای کسانی که چهار سال پش با پیام همسر مکرمه ایشان  و همفکرانشان قاعده بازی مردم سالاری را به هم زدند و به جای تبریک به رقیب به آتش افروزی پرداختند  شگفت انگیز است.

 نه فقط  حضرت ایشان بلکه عموم کسانی که  پرچم مدارا و تسامح و تساهل و دموکراسی و تحمل مخالف  و روشنفکری را مانند چماق بر سر منتقدین خود می کوبند  تعریف دوگانه ای از دموکراسی دارند. در منظر این دوستان اگر نامزد پیروز فرد  مورد نظر آنها باشد ایران بهترین شکل دموکراسی را دارد و اگر نامزد پیروز رقیب یا مخالف آنها باشد تقلب و مهندسی آرا نام می گیرد.

اساسا این گروه همه چیزشان شبیه هم است در حوزه های فرهنگی و اجتماعی و حوزه اندیشه هم اینگونه رفتار می کنند مثلا در همین سینما اگر فیلم مد نظر آنها بفروشد می گویند مخاطب اندیشمند و فرهیخته ولی اگر فیلم از آن فرد هم فکر آنها نباشد می گویند فیلم  عوام  پسند  است و مردم ساده  پسندند.

اگر در مطالب و ابراز نظرشان توهین و فحش باشد می گویند آزادی بیان است  ولی اگر چواب بدهی می گویند هوچیگری و نقد ناپذیری.

اگر سوال کنند اسمش آزادی اندیشه است ولی اگر سوال کنی می گویند تفتیش عقاید است.

اگر سطل آشغال آتش  و بانک و اتوبوس آتش بزنند اسمش اعتراض مدنی است ولی  اگر در برابرشان اعتراض کنی چماقدار و خشونت طلب می نامندت.

در یک کلام حوزه سیاست و فرهنگ و مدیریت فقط باید در انحصار آنها باشد و  از منظر آنها مخالف خوب مخالف مرده است . 

انگار غربی ها هم این منش را دارند نمی دانم کدام یک از هم آموخته اند. القاعده خوب القاعده ای است که شیعه بکشد القائده بد القائده ای است که  انسان غربی را بکشد. دیکتاتور خوب  دیکتاتوری است که در بحرین شیعه بکشد 

آری این چنین است  برادر!

اگر کسانی که در هردوره پیروزی رقیب را به این آسانی می پذیرند و  به جای سطل اشغال آتش زدن پیام تبریک برای مخالف خود می فرستند روشنفکر نیستند توصیه می کنم   به این منش خود افتخار کنند ولو اینکه همیشه از نظر اصلاح طلبان و روشنفکر نمایان متهم باشند.

به هر حال امیدوارم مدعیان روشنفکری و دموکراسی آداب برد و باخت را  در همه حوزه ها ی فرهنگی و سیاسی یاد بگیرند. و انتخاباتشان مثل جشنواره سینمایی شان نباشد.

http://dehnamaki.blogfa.com/


برچسب ها : آشغال- هاشمی- آیت الله- ازدحام- حادثه- ده نمکی- حرف حساب