1917 ـ انگلیس

کنفرانس سالانه فدراسیون صهیونیستی انگلیس در ماه فوریه در لندن تشکیل شد. حدود شصت نماینده در این همایش شرکت کردند.

 

1917 ـ سوئیس

فدراسیون صهیونیستی سوئیس در روز هیجدهم فوریه اجلاس خود را در شهر برن تشکیل داد. سی و پنج نماینده در این همایش حضور یافتند.

 

1917 ـ روسیه

در روزهای بیست و هشتم تا سی ام مارس کنفرانس مؤسسات مرکزی سازمان صهیونیستی برپاشد. حدود پنجاه نماینده در این اجلاس حضور یافتند.

 

کنفرانس سراسری سازمان‌های صهیونیستی روسیه روز سوم آوریل در مسکو تشکیل شد. دکتر ئی. دبلیو. چلنو21  ریاست این همایش را بر عهده داشت.

           

 

1917 ـ یونان

در روز نهم آوریل همایش با شرکت بیش از سه هزار نفر در شهر سالونیکا بر پا شد. پس از بحث ها و سخنرانی های متعدد، قطعنامه ای به تصویب رسید که در آن احیای قدیمی‌ترین قوم (یهود) و تجدید حیات آن قوم در فلسطین مورد تأکید قرار گرفت.

 

1917 ـ بلژیک

صهیونیست‌های بلژیک. در روز 29 آوریل، کنفرانس فدراسیون صهیونیست‌های بلژیک در شهر شوونیگن22  در هلند تشکیل شد.

           

1917 ـ استرالیا

همایش سالانه در روز هیجدهم مارس در سیدنی تشکیل شد.

 

1917 ـ انگلیس

اجلاس ویژه فدراسیون صهیونیستی انگلیس در روز بیستم ماه مه در لندن تشکیل شد.

 

1917 ـ روسیه

در اوائل ماه مه کنفرانس صهیونیست های ترکستان در سمرقند تشکیل شد. در این گردهمایی نمایندگان یهودیان اشکنازی و سفاردی حضور یافتند. در این گردهمایی سی نماینده و نمایندگانی از یهودیان بخارا و دویست میهمان شرکت داشتند. در گردهمایی سمرقند یک کمیته مرکزی صهیونیستی برای ترکستان تأسیس شد.

 

1917ـ لهستان

سوم تا پنجم ژوئن. کمیته مرکزی فدراسیون صهیونیستی لهستان در ورشو تشکیل شد.

 

1917 ـ روسیه

هفتمین کنفرانس صهیونیست‌های روسیه در روز بیست و چهارم مه در پتروگراد تشکیل شد و پانصد و پنجاه و دو نفر به نمایندگی از سوی یکصد و چهل هزار یهودی ساکن در ششصد و چهل شهر و روستا در این همایش حضور یافتند. یازده نماینده از صربستان در این همایش شرکت کردند. نمایندگان یهودیان بخارا و مناطق کوهستانی روسیه نیز در این اجلاس حضور داشتند. بیست و چهار نفر از نمایندگان از افراد نظامی بودند که با دریافت اجازه ویژه از فرمانده خود در این گردهم آئی شرکت کردند. پانصد میهمان از مناطق روستایی و هزار میهمان از شهر پتروگراد در این نشست حضور داشتند. ترشنکو23 ، وزیر امور خارجه روسیه24  با ارسال پیامی آرزو کرد کنفرانس با موفقیت کامل به کار خود پایان دهد.

 

متن سخنرانی دکتر ئی .دبلیو. چلنو25  در پانصد هزار نسخه برای توزیع در بین سربازان چاپ شد. گردهم‌آئی زنان صهیونیست در ماه مه در تالار دانشگاه کیف تشکیل شد. بیش از یکهزار و پانصد زن یهودی در این همایش حضور یافتند.

 

1917 ـ روسیه

درسال 1913 تعداد یهودیان عضو جنبش صهیونیستی در روسیه تنها بیست و شش هزار نفر بود. اکنون این تعداد به یکصد و چهل هزار نفر رسیده است. در هفتمین کنفرانس صهیونیستی روسیه، قطعنامه‌ای به شرح زیر صادر شد:

 

هفتمین کنفرانس صهیونیستی روسیه این اعتقاد راسخ خود را ابراز می‌دارد که کشورها در پی ریزی زندگی ملی و سیاسی نوین، به خواست مردم یهود مبنی بر بازگشت به فلسطین به عنوان کانون ملی خود توجه نشان خواهند داد و شرایط لازم را برای تحول و تمرکز یافتن آزادانه تمامی نیروهای یهود، جهت احیای دوباره فلسطین فراهم خواهند ساخت. یک هیئت نمایندگی یهودیان باید به کنفرانس صلح آتی دعوت شوند تا در آنجا توجه را به حقوق تاریخی و ملی یهودیان جلب کند.

 

1917 ـ ایالات متحده امریکا

گروه مستقل «برث شالوم»26  در روز سیزدهم ژوئن کنفرانس سالانه خود را در شهر آتلانتیک برگزار کرد. حدود ششصد نماینده در این همایش حضور یافتند.

در این اجلاس، قطعنامه ای بشرح زیر صادر شد:

بدینوسیله اعلام می‌شود که سلک مستقل کاملا از موضع صهیونیسم حمایت می‌کند و متعهد می‌شود تا در جهت پیشبرد اهداف آن بکوشد.

 

1917ـ ایالات متحده امریکا

بیستمین کنفرانس صهیونیست‌های آمریکا در روز بیست و چهارم ژوئن در بالتیمور گشایش یافت. بیش از هزار نماینده در این همایش شرکت کردند.

 

1917 ـ ایالات متحده امریکا

بیستمین کنوانسیون سالانه «سلک پیشرو غرب»27  در شهر دیترویت ایالت میشیگان برپا شد. این سلک که بیست هزار عضو دارد همبستگی خود رابا آرمان صهیونیسم اعلام کرد.

 

1917 ـ ایالات متحده امریکا

کنفرانس «یهودیان جوان» با حضور یکصد و پنج نماینده به نیابت از سوی پنج هزار عضو تشکیل شد. یهودیان جوان، مبلغ سه هزار و پانصد دلار برای صندوق ملی یهود اعانه جمع‌آوری کردند.

 

1917 ـ انگلیس

اتحادیه انجمن‌های دوستدار یهود که پنجاه هزار عضو دارد برنامه اولین کنگره یهود در شهر بال سوئیس را مورد تأیید قرار داد.

کنفرانس فرقه مکابی‌های باستانی در روز 17 ژوئن در منچستر تشکیل شد. این فرقه دو هزار و دویست عضو دارد.