سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
 
آمار وبلاگ
  • کل بازدید: 702535
  • بازدید امروز: 27
  • بازدید دیروز: 49
  • تعداد کل پست ها: 340
درباره
سید جعفر یوسفی[248]

سلام دوستان عزیز، از اینکه به کلبه کوچک ما هم سر می زنید ممنونم. سید جعفر یوسفی هستم درسال1363 در خطه مقدس مشهد به دنیاآمدم و هم اکنون طلبه حوزه علمیه قم می باشم . کارم تحصیل علم است و به این افتخار می کنم . به فکر این بودم که وبلاگی را راه اندازی کنم و در حد وسع خود ،مطالبی را در آن گردآوری نمایم و اکنون بحمد الله به این خواسته دست یافتم. امیدوارم این کار را ادامه دهم و سختی های کار مرا از ادامه دادن این روند منصرف نگرداند.

جستجو
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
تدبیر در قرآن
آیه قرآن
کاربردی



ابر برچسب ها
قرآن شناسی[9] ، ولایت فقیه[7] ، آیت الله مصباح[7] ، حجاب[5] ، قرآن[5] ، قاعده[4] ، مقبوله عمر بن حنظله[4] ، وجود ذهنی[4] ، شبهات[4] ، اوصاف قرآن[4] ، ایران[4] ، حضرت زهرا[4] ، دین[4] ، زیبایی حجاب[4] ، آیت الله مصباح یزدی[4] ، امام خمینی[4] ، انقلاب اسلامی[4] ، امامزادگان[3] ، امام رضا ع[3] ، برنامه[3] ، سبک زندگی[3] ، خدا[3] ، خلاصه قرآن شناسی[3] ، تقوا[3] ، انسان[3] ، عبودیت[3] ، سبک زندگی معنوی امام رضا ع[3] ، شعائر الهی[3] ، وحی[3] ، هدف خلقت[3] ، قاعده الواحد[3] ، فقه[3] ، عناوین قرآن[2] ، فلسفه[2] ، عبادت[2] ، مزایا[2] ، معشوق[2] ، منزلت عقل[2] ، نقش نماز[2] ، هندسه معرفت دینی[2] ، معدومات[2] ، معرفت دینی[2] ، کتاب[2] ، هدف[2] ، عاشق[2] ، عشق به خدا[2] ، عفاف[2] ، عفت[2] ، سبک زندگی معنوی[2] ، سید صدرالدین دشتکی[2] ، صدق[2] ، عقلانیت[2] ، غرب[2] ، حقوق[2] ، دستاوردها[2] ، دشتکی[2] ، اشکالات[2] ، اعجاز قرآن[2] ، آیت الله بهجت[2] ، آیت الله جوادی[2] ، آیت الله جوادی آملی[2] ، استقراء[2] ، استقرای تام[1] ، استقرای ناقص[1] ، اسعد العجم[1] ، اسلام ناب[1] ، اشتراوس[1] ، آیت الله ریشهری[1] ، آیت الله قاضی- موعظه- عمل- دستورالعمل- شاگرد[1] ، آیت الله قرهی[1] ، آیت الله لاریجانی[1] ، 4 عمل پر محتوا[1] ، iran[1] ، qoran[1] ، آثار[1] ، آخرالزمان[1] ، آرامش[1] ، آرامش جامعه[1] ، آزدای[1] ، آشغال- هاشمی- آیت الله- ازدحام- حادثه- ده نمکی- حرف حساب[1] ، آیت الله[1] ، آیت الله آملی لاریجانی[1] ، آیت الله بهاء الدینی- نماز شب- شهید صیاد شیرازی- آیت الله صدیقی[1] ، آیه 146 اعراف[1] ، آیه 21[1] ، آیه 39 یونس[1] ، اباالحسن[1] ، ابناء فارس[1] ، اتمام حجت[1] ، اثبات اعجاز قرآن[1] ، احیای معنویت[1] ، ادراک عقلی[1] ، ادله[1] ، ادله قاعده[1] ، ارزش انسان[1] ، ارسطو[1] ، اس ام اس[1] ، اس ام اس های عاشورایی[1] ، آیت الله بهجت- امام عصر عج- آیت الله جوادی- مردم قم[1] ، انتخابات[1] ، انقلاب اسلامی ایران[1] ، انقلاب عرفانی[1] ، اهل الفارس[1] ، اهل بیت[1] ، اوصاف[1] ، الاسلام[1] ، الحکومة[1] ، النظام[1] ، الواحد[1] ، امام باقر[1] ، امام رضا علیه السلام[1] ، امام علی علیه السلام[1] ، برنامه عبادی[1] ، برهان[1] ، بصیرت-رهبری-بصیرت زا-شبهه ها-عمار[1] ، بلاغ[1] ، بمب گذاری[1] ، بندگی[1] ، بیابان زدایی[1] ، پاشیدن بذر[1] ، پاکدامنی[1] ، پست مدرنیسم[1] ، پیام امام خمینی[1] ، پیام رهبری[1] ، پیام، زندگی[1] ، پیامدهای معرفتی[1] ، پیامک[1] ، پیامک دهه فجر[1] ، تب[1] ، تب بر[1] ، تحدی[1] ، تربیت[1] ، تعظیم[1] ، تقسیم بندی محتوایی[1] ، دعای نور[1] ، دفاع مقدس[1] ، دلالت[1] ، دلنوشته[1] ، دلیل عقلی[1] ، دهه فجر[1] ، دیدگاه ها[1] ، دستاوردهای راهبردی[1] ، خشنودی خدا[1] ، سبک زندگی امام رضا[1] ، زیبایی زن[1] ، دین- تحیر- رفع تحیر- دو راهی- جاده- زندگی- دنیا- آخرت[1] ، دین داری[1] ، رئیس جمهور روحانی، روحانی، رئیس جمهور، سفر، نیویورک، آمریکا، ره[1] ، راز اعجاز قرآن[1] ، راز عربی بودن[1] ، رَجُلٌ مِن أهلِ قُم[1] ، رهبری[1] ، روایة النبی ص[1] ، روزه- گرما- ثواب[1] ، روزه-اخلاق نیکو[1] ، ریشه ها[1] ، رکن[1] ، زن[1] ، زندگی[1] ، زیبایی[1] ، حقوق شهروندی[1] ، حقیقت نماز[1] ، حکم ایجابی[1] ، حکومت[1] ، حکومت اسلامی[1] ، حکومت مهدی ع[1] ، حکیم[1] ، خارق العاده[1] ، خاطرات[1] ، خبرگان[1] ، خلاصه مقاله[1] ، درس اخلاق[1] ، درس نامه[1] ، حضرت زهرا س[1] ، حفظ نظام[1] ، حق[1] ، حق الیقین[1] ، حق شهروندی[1] ، توصیه[1] ، توصیه های قرآنی[1] ، تولیدات داخلی[1] ، جامعه[1] ، جهاد کشاورزی[1] ، چشم انداز[1] ، چشم به راه[1] ، بالغه[1] ، بحران فکری[1] ، حجاب به زن زیبایی می دهد[1] ، حجاب زن[1] ، حجاب و آزادی[1] ، حجت الاسلام دکتر رضوانی[1] ، حدیث کساء[1] ، غربشناسی[1] ، غصب حق[1] ، فارابی[1] ، فاطمه[1] ، فاطمیه[1] ، فراتر از زمان[1] ، فرج[1] ، فرقان[1] ، عقلانیت، آخرالزمان، مسئولین، تهمت، اقتصاد، تولید داخلی، دشمن[1] ، عقول کامله[1] ، علامه مصباح یزدی[1] ، علم[1] ، علوم انسانی[1] ، علی[1] ، عناوین[1] ، قرآنی[1] ، قلمرو دین[1] ، قواعد فقهیه[1] ، لاریجانی[1] ، مازندران[1] ، مباحث بنیادی[1] ، مبارک[1] ، مبنا[1] ، مبنای قاعده[1] ، مبین[1] ، مثانی[1] ، محافظ[1] ، محافظت[1] ، محبت[1] ، محبت، محبت الهی، علامه طباطبایی، عشق[1] ، محرم[1] ، مد[1] ، مد حجاب[1] ، مدرنیته[1] ، مردم قم[1] ، صدق قاعده[1] ، شریعت[1] ، شان عقل[1] ، عقل[1] ، عاشورا[1] ، عشق[1] ، شعر[1] ، شعر عاشورایی[1] ، شناور[1] ، شهید چمران[1] ، شهید صفار هرندی[1] ، شهید مطهری[1] ، شهید نیک نژاد[1] ، شوهرداری[1] ، شکم[1] ، صادر اول[1] ، صحف[1] ، سپاه[1] ، ستایش آمیز[1] ، سخنان رهبری[1] ، سعد و نحس بودن ایام[1] ، سلام[1] ، سلامت جسم[1] ، سلامت روح[1] ، سلمان[1] ، سلوک[1] ، سهرو حسن[1] ، سوره عمران[1] ، سیاست گذاری[1] ، کعبه[1] ، معرفت شناسی[1] ، ویژگی ها[1] ، ویژگی های دنیا[1] ، ویژگی های نماز[1] ، یوسف[1] ، ههدف[1] ، واژگان[1] ، وجدان بشری[1] ، وجوب حفظ نظام[1] ، وقار[1] ، ولایت[1] ، نقل[1] ، نماز[1] ، نماز کلید گشایش[1] ، نکته[1] ، هستی شناسی[1] ، همسرداری- رسول خدا ص- رفتار نیک با همسر- زن- امیرالمومنین ع[1] ، هندسه[1] ، منطق[1] ، مهیمن[1] ، موشک[1] ، میرزا مهدی آشتیانی[1] ، نزول تدریجی[1] ، نزول قرآن[1] ، نسبی گرایی[1] ، نظرات آیت الله مصباح[1] ، نظرات علامه طباطبایی[1] ، مفاتیح الجنان[1] ، مفهوم[1] ، مقام معظم رهبری[1] ، مقبوله[1] ، مقبوله عمر به حنظله[1] ، من حاز ملک[1] ، منابع طبیعی[1] ، منافقین[1] ، منرلت عقل[1] ، مشرق زمین[1] ، قاعده فقهیه[1] ، قاعده من حاز ملک[1] ، قانون جزایی[1] ، قانون مدنی[1] ، فلسفه اسلامی[1] ، فلسفه سیاسی اسلامی[1] ،

معمولاً این‌طور گفته می‌شود که ما در عصر بازگشت انسان به معنویت یا بازگشت معنویت به زندگی بشر به سر می‌بریم؛ اما نگاهی به روند شتاب‌زده و گستردة معنویت‌گرایی که بیش از چند دهه از عمر آن نمی‌گذرد، به وضوح نشان می‌دهد با پدیدة انفجار معنویت رو به رو هستیم. انسان مدرن که به سختی، دور از معنویات نگه داشته می‌شد و در تمدنی زندگی می‌کرد که غیر از جهان و زندگی مادی برای چیز دیگری ارزش قائل نبود، حریص، عجول و عنان گسیخته به معنویات روی آورده و همانند مردمانی که در قحطی به سر می‌برند و انبار نانی یافته‌اند، سنت‌های کهن عرفانی و معنوی را برگرفته، هر کس تکه یا تکه‌هایی از مکاتب مختلف را چنگ زده، می‌کوشد روح تشنة خود را با آن سیراب کند.






[1]1ـ علاّمه مجلسى در کتاب بحارالانوار مى‏گوید: شیعه در تمام اعصار معتقد به رجعت بوده و این اعتقاد در میان آنان مسأله روشنى است. سپس مى‏افزاید: بیش از چهل نفر از علماى بزرگ شیعه، به طور متواتر، نزدیک دویست روایت را در بیش از پنجاه کتاب خود راجع به رجعت نقل کرده‏اند که مرحوم کلینى، صدوق، طوسى، سید مرتضى، نجاشى، کشى، عیاشى، قمى، سلیم هلالى، شیخ مفید، کراچکى، نعمانى، صفار، سعدبن عبداللّه، ابن قولویه، على‏بن‏عبدالحمید و سیدبن طاووس در زمره آنها هستند.
470 [2] سپس مى‏گوید: اگر چنین مسأله‏اى متواتر قلمداد نشود در چه مسأله‏اى مى‏توان ادعاى تواتر نمود با آن که مسأله رجعت را تمام علماى شیعه در طول تاریخ از یکدیگر نقل نموده‏اند.
471 [3]و پس از ذکر نام عده‏اى از علماى شیعه که در باره رجعت کتاب نوشته و اقوال منکرین رجعت را رد نموده‏اند سخن مرحوم صدوق را در «رساله اعتقادات» نقل نموده که مى‏گوید: اعتقاد ما ـ یعنى امامیه ـ در باره رجعت این است که رجعت یک حقیقت مسلم است؛ چنان‏که خداوند در سوره بقره، آیه 243، نمونه‏اى از آن را در باره هفتاد هزار خانواده از یکى از بلاد که از طاعون فرار کردند نقل نموده که خداوند به آنها فرمود: بمیرید و آنها مردند و سال‏ها در کنار جاده ماندند، آن گاه حزقیل پیغمبر از خدا خواست تا زنده شوند و [به اذن خدا زنده شدند] و باز بعد از گذشت آجال خود مردند.
سپس مى‏گوید: رجعت در امت‏هاى گذشته وجود داشته و رسول خدا صلى‏الله‏علیه‏و‏آله فرمود: «حوادثى که در امت‏هاى گذشته رخ داده بدون کم و کاست در این امت نیز رخ مى‏دهد» و طبق فرموده آن حضرت در این امت نیز باید رجعت وجود داشته باشد.






شهر های آینده

معماران و طراحان ساختمان معتقدند که طرح‌های الهام گرفته از طبیعت، می‌تواند به کاهش صدمات زیست‌محیطی ناشی از ساختمان‌ها کمک شایانی کند.

آرشیتکت‌ها (معماران) از دیرباز از طبیعت الهام گرفته‌اند. در عصر باستان، ستون‌های معابد و قصرها به تقلید از درختان نخل و یا گل نیلوفر ساخته می‌شدند و طراحان ساختمان‌ها نیز در موارد مختلف، از شکل‌ها و تناسب‌های طبیعی برای دستیابی به الگوهای زیباشناختی و چشم‌نواز بهره جسته‌اند. امروزه، برخی از آرشیتکت‌ها بر این باورند که






احترام پرندگان به امام هادی علیه السلام

ابوهاشم جعفری می‌گوید:

متوکل تالار آفتابگیری درست کرده بود که پنجره‌های مشبک داشت و داخل آن پرندگان خوش آواز را رها ساخته بود. روزهایی که سران حکومت برای سلام رسمی و تبریک نزد او می‌آمدند، متوکل درون همین تالار می‌نشست اما بر اثر سر و صدای پرندگان، نه حرف دیگران را می‌شنید و نه دیگران حرفش را می‌شنیدند.

فقط وقتی که امام هادی علیه السلام وارد می‌شدند تمام پرندگان ساکت و آرام می‌شدند و تا وقتی امام هادی از آنجا خارج نمی‌شد سر و صدایی شنیده نمی‌شد. (1)






جهان اسلام، در دوران امامت امام هادى(ع) از نظر فرهنگى و گرایشها و کشمکشهاى فکرى و اعتقادى از موقعیت و گستردگى ویژه‏اى برخوردار بود و بحثهاى علمى و اعتقادى و برخورد افکار و بینشهاى گوناگون با یکدیگر نسبت‏به موضوعات دیگر، جایگاه ویژه‏اى داشت. منشا پیدایش این تحول فرهنگى، شرایط سیاسى - اجتماعى جامعه اسلامى بویژه در سطح دستگاه رهبرى بود.






این واقعیت را نباید از نظر دور داشت که شیعه از فرهنگ ادعیه و زیارات بسیارغنی برخوردار است ، به طوری که هیچ یک از فِرق اسلامی از این مقدار ادعیه و زیارات ، بهره مند نیستند . این نشان از چهره معنوی تشیع و عرفان شیعی است که خلوص دینی و تزکیه نفس را در جامعه تشیع قوت می بخشد .






امام هادی علیه السلام:        

" بهتر از نیکی، نیکوکار است، و زیباتر از زیبایی، گوینده آن است و برتر از علم ، حامل آن و بدتر از بدی، عامل آن است و وحشتناک تر از وحشت، آورنده آن است."(1)

حضرت علی بن محمد علیهما السلام ملقب به " هادی"، دهمین امام شیعیان است. ایشان در نیمه ذیحجه سال 212 هجری در " صریا" متولد گشت.






1.حضرت امام علی النقی الهادی (ع )

تولد امام دهم شیعیان حضرت امام علی النقی (ع ) را نیمه ذیحجه سال 212هجری قمری نوشته اند . پدر آن حضرت ، امام محمد تقی جوادالائمه (ع ) و مادرش سمانه از زنان درست کردار پاکدامنی بود که دست قدرت الهی او را برای تربیت مقام ولایت و امامت مأمور کرده بود ، و چه نیکو وظیفه مادری را به انجام رسانید و بدین مأموریت خدایی قیام کرد . نام آن حضرت - علی - کنیه آن امام همام " ابوالحسن " و لقبهای مشهور آن حضرت " هادی " و " نقی " بود .






... در نبرد بین امام هادى (علیه‏السّلام) و خلفایى که در زمان ایشان بودند، آن کس که ظاهراً و باطناً پیروز شد، حضرت هادى (علیه‏السّلام) بود؛ این باید در همه‏ى بیانات و اظهارات ما مورد نظر باشد.






بدون شک بعد علمى و آگاهى گسترده ائمه علیهم السلام در همه زمینه‏ها از پایه‏هاى اساسى امامت در طول حیات آن به شمار رفته و به عنوان یکى از معیارهاى مطمئن و روشن - که در دسترس همگان قرار داشت - براى تشخیص امام برگزیده از سوى خدا، از مدعى امامت، در جامعه اسلامى شناخته شده بود.





صفحات :   
|<  1  2  3  4  5  >>  >  |