حجاب زیباست چون به جامعه آرامش می بخشد.

یکی از دغدغه های پدران و مادران با ایمان، حراست از خانواده خویش می باشد. در آیه 6 سوره تحریم آمده است: «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَ أَهْلِیکُمْ نارا» یعنی «اى کسانى که ایمان آورده اید! خود و خانواده خود را از آتش نگه دارید». وقتی والدین فرزند خود را خوب تربیت کنند و حجاب و عفت ورزی را به او هدیه دهند، هم خود در آرامشند و هم موجبات آرامش فرزندان و افراد جامعه را فراهم می کنند. نگاه به آمارها می تواند گواه بر این مطلب باشد، که در خانواده هایی که پدر و مادر به عنوان یک دوست سعی در تربیت فرزند خود دارند، و به صورت اصولی او را با مفاهیمی چون حجاب و عفاف آشنا می کنند، فرزندان آگاهی بیشتری به مقوله حجاب داشته و آن را با جان و دل می پذیرند.

از کنار هم قرار گرفتن این خانواده ها که هر یک جامعه ای کوچکند، جامعه ای بزرگتر شکل می گیرد. و وقتی جوامع کوچک در آرامش باشند، جوامع بزرگتر هم به خودی خود از این حیث در آرامش قرار می گیرند.

تنها نکته ای که در اینجا باقی می ماند: وجود موانعی است که می تواند جوانان را به کام انحراف بکشاند.  وجود خانواده هایی که حجاب و عفاف نزد آنها هیچ ارزشی ندارد، افراد ضد ارزشی که برای خراب کردن جو ارزشی جامعه اجیر شده اند، و فریب خوردگانی که به هوای جستجوی شوهر خود را می آرایند و در معرض دیدها قرار می دهند، همه این موارد می تواند جوان معصوم و عفیف را تهدید کند. اما اگر جوان خوب تربیت شود و از توشه های تقوا بهره ها برده باشد، می تواند به راحتی از سد این موانع عبور کند و مبتلا نشود. و در نتیجه جامعه از این حیث در آرامش است.

 


برچسب ها : حجاب برچسب ها : عفت برچسب ها : جامعه برچسب ها : آرامش برچسب ها : آرامش جامعه برچسب ها : تربیت