سیا

تلویزیون ضد انقلاب "پارس" اقدام به پخش آگهی جذب نیرو در سازمان سیا کرد. این شبکه تلویزیونی در بین اخبار شامگاهی خود تبلیغی از استخدام در سازمان اطلاعات مرکزی امریکا، "سیا"، را به نمایش گذاشت.

در این آگهی، گوینده با بیان این عبارت که "آیا شما برای دنیای چالش ها، احتمالات، ناشناخته ها و ماجراجویی ها آماده اید؟"، ادامه می دهد: آیا شخصی هدفمند، با حس میهن پرستی، حرفه ای گری،کنجکاوی و وفق دادن با جامعه هستید؟ و آیا حاضر به ساختن دنیایی متفاوت هستید؟ پس، بیایید جزیی از سرویس مخفی ملی اطلاعات مرکزی امریکا "سیا" باشید.

در این آگهی 8 زن و مرد از نژادهای گوناگون نشان داده می شوند که از کشورهای مختلف در حال حرکت به سوی سازمان سیا هستند و در آنجا به هم می پیوندند.

بخش اعظم مدارک مربوط به کودتای 28 مرداد به بهانه‌ی نبود قفسه? کافی برای نگهداری آن‌ها، نابود شده‌اند!

آژانس اطلاعات مرکزی (Central Intelligence Agency=CIA)، سازمان اطلاعاتی آمریکاست که وظیفه? جمع آوری و تحلیل اطلاعات درباره? حکومت‌ها، شرکت‌ها و افراد خارجی و گزارش این اطلاعات به حکومت آمریکا را دارد.

کودتای ?? مرداد نمونه ای از عملکرد‌های این سازمان در ایران است. اسناد مربوط به این کودتا بر خلاف رویه? سازمان سیا در انتشار اسناد تاریخی، انتشار نیافته است. برخی از محققان بر این باورند که بخش اعظم مدارک مربوط به این کودتا، به بهانه‌ی نبود قفسه? کافی برای نگهداری آن‌ها، نابود شده‌اند!

نتایج پخش آگهی:

پخش این آگهی از سوی این شبکه دو نتیجه بسیار مهم در پی دارد: اول آنکه وابستگی برخی شبکه های ماهواره ای خارج کشور به سازمان سیا را که پیشتر در صدد انکار آن بودند نشان می دهد و از سوی دیگر بیانگر ناتوانی سازمان سیا و دولت آمریکا در مقابله با جمهوری اسلامی ایران است. به خصوص آنکه بخشی از جاسوسهای قدیمی این سازمان از سوی وزارت اطلاعات ایران شناسایی شده اند. به همین دلیل این سازمان به سوی سیاست جذب جاسوس سوق داده شده است. این امر هوشیاری هر چه بیشتر مردم و جوانان در ایران را می طلبد.

 

گروه جامعه و سیاست

سایت تبیان